Samenwerkingen

De Samensprong werkt samen met een aantal partijen. Meer informatie vindt u hieronder:

www.bsomajest.nl

Bij BSO Majest staat het kind centraal maar worden de ouders zeker niet vergeten. Wij bieden voor de ouders flexibiliteit en begrip. Voor de kinderen bieden wij een warme kwalitatieve opvang met een huiselijke sfeer. In de basisschool De Blokwhere hebben we een inpandige Majest vestiging.

www.berendbotje.nl

Berend Botje is een van de grotere aanbieders van professionele kinderopvang in Noord-Holland. We verzorgen de opvang van meer dan 3.150 kinderen, verdeeld over 50 locaties en ongeveer 350 gastouders. Berend Botje biedt alle soorten kinderopvang: kinderdagverblijf, peuteropvang, buitenschoolse opvang (= voor- en naschoolse opvang) en gastouderopvang.

Instanties
    www.swvwaterland.nl

Het Samenwerkingsverband bestrijkt de gehele regio Waterland en omvat de volgende gemeenten: Purmerend, Beemster, Landsmeer, Edam- Volendam waaronder Zeevang en Waterland. In totaal maken 58 scholen voor basisonderwijs, 3 scholen voor speciaal basisonderwijs (sbo) en 2 scholen voor speciaal onderwijs (so) deel uit van het Samenwerkingsverband. Het totale aantal leerlingen bedraagt ongeveer 12.800. Het Samenwerkingsverband is verantwoordelijk voor een dekkend aanbod voor Passend Onderwijs.

www.cjgedamvolendam.nl

Het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) is dé plek waar ouders, verzorgers, kinderen, jongeren en professionals in de gemeente Edam-Volendam  terechtkunnen met vragen over gezondheid, opvoeden, opgroeien en verzorging. Onze jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen, pedagogen en andere professionals weten als geen ander dat het grootbrengen van een kind soms een uitdaging is en wel eens vragen met zich meebrengt. Daarom staan ze naast ouders en verzorgers om gezond en veilig opgroeien mogelijk te maken, vanaf de zwangerschap tot het moment dat een kind volwassen is.

Het BOOT (Breed Onafhankelijk Ondersteunings Team) is in het Samenwerkingsverband het platform waar scholen en ouders terecht kunnen met hun hulp- en ondersteuningsvragen. Dit platform bestaat uit de volgende aangesloten partners:

• Samenwerkingsverband Waterland (Basisscholen en Speciale scholen voor (Basis) Onderwijs in de regio Waterland)
    • Schoolbegeleiding Zaanstreek Waterland (SBZW)
    • G.G.D. Zaanstreek/Waterland, afdeling jeugdgezondheidszorg
Informatief
Oefenmateriaal
    www.spellingoefenen.nl

Op deze website oefen je spelling op een leuke en leerzame manier! Terwijl je speelt, ben je aan het leren en weet je op school hoe je de woorden goed schrijft. Zo wordt extra oefenen leuk!

De spelletjes worden niet snel saai. In hogere levels wachten nieuwe uitdagingen!

www.tafelsoefenen.nl

Welkom op TafelsOefenen.nl, een leuke en leerzame website. Zoals de naam al zegt kun je hier de tafels oefenen en het maakt niet uit of je in groep 4 of in groep 5 zit, we hebben tafels voor alle niveaus. De oefeningen die op onze site staan worden aangeboden in de vorm van spelletjes, dit is natuurlijk heel leuk en je leert er ook nog eens goed van rekenen.

www.redactiesommen.nl

Bij redactiesommen.nl krijg je altijd weer nieuwe opgaven! Er zijn niet alleen honderden verhaaltjes maar de getallen, namen en zelfstandige naamwoorden worden ook steeds gewijzigd. Zo kunnen verhaaltjes op elkaar lijken maar kom je vrijwel nooit dezelfde opgave tegen!